Jak zrobić gwiazdę ninja za pomocą papieru

Posted on
Wideo: How To Make a Paper Ninja Star (Shuriken) - Origami

Zawartość

W tym artykule: Przygotowywanie papieru Making the ninja starReferences

Tradycyjnie gwiazdy ninja lub „shuriken” były używane jako broń odrzutowa w niektórych japońskich odmianach sztuk walki. Japońska sztuka składania papieru o nazwie „origami” pozwala na wykonanie repliki. Składanie papierowych gwiazd ninja jest bardzo łatwe i przyjemne, a po zakończeniu można ich użyć jako dekoracji.

etapy

Część 1 Przygotowanie papieru

1. Weź dwa kwadraty papieru. Jeśli masz arkusze A4, możesz łatwo uzyskać kwadrat.
    • Połóż arkusz płasko poziomo. Weź jeden z rogów papieru i złóż go do przeciwnej krawędzi, aby utworzyć trójkąt. Powinieneś otrzymać trójkąt i prostokąt na górze arkusza. Wytnij lub oderwij prostokąt.
    • Papierowy dorigami byłby idealny w użyciu, łatwo go złożyć.
    • Jeśli użyjesz papieru tego samego koloru dla gwiazdy ninja, nie potrzebujesz dwóch kwadratów. Możesz po prostu wyciąć dwa prostokąty w tym samym kwadracie.

2. Złóż arkusz na pół na środku. Powinno to tworzyć prostokąt. Stuknij zakładkę. Rozłóż to.
    • Jeśli używasz papieru z kolorową stroną, zacznij od umieszczenia tej strony u góry.
    • Jeśli używasz papieru, który ma ten sam kolor po obu stronach, możesz narysować inny wzór na każdym kawałku lub narysować znaki, które pomogą ci je odróżnić.

3. Wytnij lub rozdrzyj wzdłuż zakładki. Masz teraz dwa prostokąty. Powinieneś skończyć z czterema prostokątami papieru. Aby zrobić gwiazdę, potrzebujesz tylko dwóch. Ilustracje w tym artykule przedstawiają papiery w różnych kolorach, aby pomóc Ci zrozumieć różne kroki, ale możesz również użyć papieru tego samego koloru, jeśli chcesz.
    • Jeśli masz papiery w różnych kolorach i masz już cztery prostokąty, odłóż na bok dwa z nich. Możesz zatrzymać je na później, aby stworzyć nową gwiazdę.

Część 2 Wspinaj się na gwiazdę ninja

1. Złóż prostokąty na pół wzdłuż. Powinny wyglądać jak okładka książki. Jeśli używasz papieru maszynowego i chcesz zrobić mniejszą gwiazdkę, możesz skrócić prostokąty po złożeniu, odcinając część długości.
    • Pamiętaj, że im więcej masz papieru, tym bardziej będziesz w stanie się wygiąć.
    • Upewnij się, że oba kawałki papieru są tej samej długości.

2. Złóż prostokąty na pół szerokości. Następnie rozłóż je. Spowoduje to utworzenie zagięcia, które posłuży jako przewodnik, aby ułatwić kolejne zagięcia.
    • Powinieneś teraz mieć dwa prostokąty złożone ze zgięciem, które przecina je pośrodku w kierunku szerokości.

3. Przejdź przez prostokąty. Zrobisz serię fałd na jednym prostokącie, a odwrotne fałdy na drugim.
    • Weź prawy dolny róg papieru (na przykładzie niebieski), który zginasz w lewo, aby złożyć i poprowadzić. Weź lewy górny róg, zegnij go w dół i prawo do środkowej zakładki. Powinieneś mieć Z do góry nogami.
    • Weź lewy dolny róg drugiego arkusza papieru (w przykładzie pomarańczowy), zegnij go do góry i na prawo do środkowej zakładki. Teraz chwyć prawy górny róg i złóż go, a następnie w lewo do środkowego zagięcia. Twój papier powinien teraz wyglądać jak Z.
    • Jeśli zrobisz to dobrze, powinieneś mieć dwa Z, jeden we właściwym miejscu i jeden z tyłu.

4. Odwróć papiery. Utworzone właśnie fałdy będą teraz naprzeciw siebie.

5. Złóż górę papieru. Złóż kwadraty od góry do wewnątrz, aby utworzyć trójkąt. Dla każdego z nich chwyć zewnętrzny narożnik góry i złóż go po przekątnej, aby utworzyć trójkąt.
    • Wygląda trochę jak załamanie papierowego samolotu.

6. Złóż dolne kwadraty, aby utworzyć trójkąt. Weź skrajny róg każdego papieru i złóż go po przekątnej.

7. Złóż trójkąt po lewej stronie dwóch kawałków papieru. Złóż trójkąty wzdłuż środkowego zagięcia, aby zagięcie wylądowało na równoległoboku na kawałku papieru (prostokąt pod kątem).

8. Złóż trójkąt w prawo do wewnątrz. Powinieneś teraz mieć dwa równoległoboki ze złożonymi dwoma trójkątami.
    • Dwa kawałki papieru powinny wyglądać jak diamenty.

9. Odwróć papier (pomarańczowy przykład). Teraz jeden z kawałków papieru będzie miał trójkątne klapki skierowane do góry, podczas gdy drugi będzie miał skierowane w dół.

10. Otwórz klapy obu elementów. Obróć papier (niebieski w przykładzie), aby nadać mu kształt litery Z, z klapkami skierowanymi do góry. Ustaw drugi papier (pomarańczowy) z klapkami skierowanymi w dół. Te dwa elementy muszą być teraz prostopadłe do siebie.
    • Powinny tworzyć krzyż.

11. Wsuń trójkąty w przeciwne fałdy. Weź końcówkę każdego trójkąta (na niebieskim papierze) skierowaną w górę przy herbacie i wsuń ją do górnej kieszeni drugiego papieru (pomarańczowego).
    • Powinieneś zobaczyć dwie kieszenie w górnej części kartki papieru (pomarańczowe), w których możesz przesuwać trójkąty drugiego papieru (niebieska).
    • Po umyciu naciśnij krawędzie, aby utworzyć zagięcie i trzymaj wszystko razem.

12. Zwróć gwiazdę. Powtórz proces z dwoma trójkątami drugiego papieru (pomarańczowy) w kieszeniach drugiego (niebieski).
    • Pan, w którym to robisz, nie jest tak naprawdę ważny, ale będziesz musiał nieco wyregulować papier, aby wszystko ułożyło się prawidłowo.
    • Jeśli masz problem z przeciągnięciem trójkątów do kieszeni, spróbuj delikatnie uszczypnąć trójkąty, aby je otworzyć.

13. Narysuj wzory na gwieździe. Jeśli używasz białego papieru, a nawet kolorowego papieru, możesz go nieco ozdobić, aby spersonalizować swoje dzieło.
    • Aby rzucić, musisz przytrzymać go pionowo jednym z kolców. Ustaw grzbiet dłoni w kierunku, w który celujesz, i lekko drgnij nadgarstkiem, aby wyrzucić go w powietrze.